ROTTERDAM– Op de A16 bij Rotterdam zijn twee mensen gewond zijn geraakt bij een kettingbotsing. Eén van hen is er slecht aan toe. Het ongeluk gebeurde rond kilometerpaal 19,8 en zorgde voor een flinke ravage op de snelweg.
De melding kwam om 16.51 uur binnen bij de alarmcentrale. Twee ambulances zijn met spoed naar de plek gestuurd. Ook de politie en Rijkswaterstaat kwamen snel ter plaatse om het verkeer in goede banen te leiden en onderzoek te doen.
Op foto’s van de verkeerspolitie is te zien dat meerdere auto’s zwaar beschadigd zijn. Een zwarte auto is aan de achterkant compleet in elkaar gedrukt. Over de hele rijbaan liggen brokstukken en er zijn remsporen zichtbaar. Een agent heeft ter plaatse sporen onderzocht en markeringen op het asfalt aangebracht. De snelweg is tijdelijk afgesloten geweest voor verkeer richting het zuiden. Automobilisten moesten rekening houden met flinke vertraging.
Hoe het ongeluk precies heeft kunnen gebeuren is nog niet bekend. De politie doet onderzoek en roept getuigen op zich te melden.

Appen achter het stuur? Teveel pilletjes? Teveel poedersuiker in de neus?