ROTTERDAM- De verkeerspolitie in Rotterdam heeft afgelopen weekend flink opgetreden tegen gevaarlijk rijgedrag. Tijdens een controle met een onopvallende videoauto werden meerdere bestuurders betrapt op veel te hoge snelheden en roekeloos gedrag.
De politie reed met de zogenoemde VROS-auto door de regio en filmde bestuurders die zich misdroegen in het verkeer. De beelden laten volgens de politie duidelijk zien hoe sommige mensen zich gedragen alsof de weg van henzelf is.
De resultaten liegen er niet om. In totaal zijn negen rijbewijzen ingevorderd, waaronder één bestuurder die met een gecorrigeerde snelheid van 189 kilometer per uur werd gepakt. Twee van de invorderingen vonden plaats bij wegwerkzaamheden waar maar zeventig kilometer per uur mag worden gereden.
Daarnaast maakte de politie elf meldingen bij het CBR over mogelijk ongeschikte bestuurders. Ook werden vijfentwintig bekeuringen uitgedeeld voor onder meer te hard rijden, te weinig afstand houden, rijden over de vluchtstrook, het maken van een wheelie, het negeren van rood licht en het oversteken van een doorgetrokken streep.
Volgens de politie brengt dit soort gedrag andere weggebruikers ernstig in gevaar. “Te hard rijden of een wheelie maken? Wij zien je,” laat het korps weten. De boodschap is duidelijk: wie zich misdraagt op de weg in Rotterdam, loopt grote kans om betrapt te worden.
