ROTTERDAM– Er komt voorlopig geen extra inzet van toezichthouders bij de fietsbuis van de Beneluxtunnel tussen Schiedam en Rotterdam-Pernis. Dat laat wethouder Pascal Lansink (VVD) weten in een brief aan de wijkraad Pernis.
De fietsbuis is al maanden dicht, net als vorig jaar. Fietsers en voetgangers kunnen er niet doorheen, omdat liften en roltrappen kapot zijn. Volgens Rijkswaterstaat komt dit door vandalisme.
De wijkraad drong aan op meer toezicht, maar volgens Lansink is daar geen reden voor. Uit cijfers in de Veiligheidsindex blijkt dat Pernis op het gebied van veiligheid, waaronder vandalisme en overlast, goed scoort. Politie en gemeentelijke handhavers zien geen structurele problemen op basis van de meldingen die ze ontvangen.
De wethouder zegt de meldingen serieus te nemen en heeft aangekondigd in gesprek te gaan met Rijkswaterstaat om te bekijken hoe herhaling kan worden voorkomen. Dit werd in het voorjaar ook al beloofd.
