DORDRECHT- De bestuurder van een auto die zondag in een sloot langs de N3 belandde, heeft zich na enige tijd gemeld bij de politie in Dordrecht. De man had zich kort na het incident verwijderd van de plek, maar kwam terug terwijl hulpdiensten nog bezig waren met de afhandeling.
Rondom het middaguur kwamen meerdere meldingen binnen over een auto te water. Ter plaatse troffen agenten en brandweer een personenauto in de sloot aan. Omdat onduidelijk was of er nog inzittenden waren, ging de brandweer het water in om de auto te controleren. Al snel bleek dat zowel de bestuurder als de passagier al op eigen kracht uit de auto waren gekomen.
De bestuurder bleek na het ongeluk naar een nabijgelegen tankstation te zijn gelopen om koffie te drinken. Daarop keerde hij terug naar de locatie van het ongeluk. Uit onderzoek blijkt dat hij onder invloed was van alcohol en drugs. De politie heeft hem daarop aangehouden. Volgens de eerste informatie heeft de man op de N3 een bocht gemist, waarna de auto in het water terechtkwam. De passagier bleef ongedeerd.
De auto is later uit de sloot gehaald door een bergingsdienst.

Hij had zijn snorkel nog op.