WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland

‘NATUURCENTRUM DE BOSHOEK SCHIEDAM NIET GERED MET HUURCONTRACT’

SCHIEDAM– De toekomst van Natuurcentrum De Boshoek is nog lang niet zeker nu een huurcontract is aangeboden. De gemeente had de gebruiksovereenkomst met het centrum per 1 december 2025 opgezegd. In plaats daarvan is een huurovereenkomst ingaan, maar die duidelijkheid kwam pas 6 dagen voor de opzegdatum.

Het bestuur van De Boshoek kreeg op 25 november te horen wat de huur voor het pand en het perceel is geworden. Die huur zou te hoog zijn om door het centrum opgebracht te worden. Omdat de informatie zo laat kwam, was er geen tijd om subsidies aan te vragen of externe financiers te benaderen.

De gang van zaken leidt tot vragen in de gemeenteraad. Zo wil men weten waarom de huur pas zo kort voor de ingangsdatum werd meegedeeld en hoe de gemeente tot het bedrag is gekomen. Ook is er aandacht voor het proces van het afgelopen jaar en wordt gevraagd of het mogelijk is om de ingangsdatum van het contract naar 1 januari 2027 te verplaatsen. Dit zou De Boshoek de tijd geven om financiële ondersteuning te regelen.

Het natuurcentrum bestaat al 40 jaar zonder een beroep te doen op subsidies. In de vragen aan het college wordt daarom ook gevraagd om ondersteuning bij het onderzoeken van mogelijke subsidies en een andere vorm van huurconstructie.

Het is nog onduidelijk hoe de gemeente zal reageren, maar de raad verwacht op korte termijn een antwoord.

Eén gedachte over “‘NATUURCENTRUM DE BOSHOEK SCHIEDAM NIET GERED MET HUURCONTRACT’

  1. Ja, ergens moet het geld vandaan komen om gelukzoekertjes en deserteurs blij te maken in de gemeente.
    Dat, dat ten koste gaat van een stukje natuur en educatie wat al ruim 40 jaar bestaat, is ondergeschikt. Voor Schiedammers die er plezier aan beleven is het een groot verlies.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *