VLAARDINGEN- Rijkswaterstaat richt samen met de gemeente Vlaardingen opnieuw de Brexitparkeerplaats in op het terrein in de Waterleidingstraat. Deze tijdelijke locatie wordt voorzien van een omheining, verlichting, sanitaire voorzieningen en beveiliging. ER is plaats voor tachtig vrachtauto’s. Zodra de Brexit een feit is, vormen de Nederlandse zeehavens voor Engeland een EU-buitengrens. Voor het goederenverkeer via de Nederlandse havens betekent dit onherroepelijk douaneformaliteiten. Bij een no-deal Brexit geldt dit per direct. Het doel is om oponthoud als gevolg van extra douaneformaliteiten op de ferryterminal van DFDS in Vlaardingen tot een minimum te beperken. Van de circa 54 miljoen ton goederen die jaarlijks worden verhandeld tussen Engeland en Nederland gaat circa 40 miljoen ton via de Rotterdamse haven, vooral via ferry- en shortseatransport.
Voor vrachtwagens waarvan de papieren niet op orde zijn, wordt de bufferparkeerlocatie weer opgebouwd. Op deze tijdelijke locatie kunnen vrachtwagenchauffeurs contact opnemen met hun opdrachtgever of transportplanner om de noodzakelijke formaliteiten alsnog in orde krijgen. Indien deze extra capaciteit onverhoopt ontoereikend zou zijn, is er nog een extra overloopgebied achter de hand. Bovendien heeft Rijkswaterstaat verkeerscirculatieplannen gemaakt om een goede doorstroming te borgen.
GEEF UW MENING!!
Plaats een reactie onder dit bericht op deze site (scrol naar beneden). Gebruik uw vrijheid van meningsuiting!
LET OP!! Spreek vrijuit, maar reacties die oproepen tot geweld en verwensingen met ziektes worden niet getoond.
Publicatie kan (soms) enige tijd duren.