WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland

ONDERZOEK GEEFT VERTROUWEN AANPAK HOOGSTRAAT SCHIEDAM

SCHIEDAM- Het jaarlijks Continue Vakantieonderzoek (CVO) houdt Schiedam voor dat dagtoeristen de Schiedamse binnenstad bezoeken om te winkelen voor plezier of een meer algemeen stadsbezoek’. Voor het stadsbestuur aanleiding de unieke functies van de binnenstad nogmaals te benadrukken: Authenticiteit, historie, ambachten, water(recreatie), de havens, verblijven (hotel, bed & breakfast), cultuur, monumenten, horeca en evenementen.

Geconstateerd is dat de Hoogstraat in hoge mate het imago van de Schiedamse binnenstad bepaalt. Met deze wetenschap en veranderende economie en winkellandschap is in de Zomernota 2017 de focus gelegd op veranderingen op de Hoogstraat, met een aanpak geïnspireerd door het Lange Haven plus traject. Voor de Hoogstraat wordt ingezet op een mix van wonen, werken, winkelen en beleven. Rondom de Passage blijft naar verwachting het zwaartepunt op het thema winkelen liggen.

Het CVO is een landelijk onderzoek onder Nederlanders naar hun vrijetijdsgedrag. Onderdeel van het onderzoek vormt het toeristisch bezoek aan steden. Jaarlijks wordt aan de panelleden gevraagd welke stad zij in het afgelopen jaar voor hun plezier hebben bezocht.

Op basis van deze steekproef is een conclusie getrokken van het bezoek van de Nederlander aan Schiedam.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *