WaterwegActueel
Editie Vlaardingen / Maassluis / Schiedam / Hoek van Holland

NATIONALE OMBUDSMAN BEZIG MET KLACHTEN PARKEREN SCHIEDAM

SCHIEDAM– Uit het jaaroverzicht van de Nationale Ombudsman blijkt dat de gemeente Schiedam in 2024 te maken kreeg met diverse klachten en verzoeken over vergunningen, parkeren en gemeentelijke dienstverlening. In totaal zijn 47 zaken ingediend, waarvan 53 zijn afgehandeld. De meeste klachten betroffen administratieve procedures.

Onder de ingediende zaken was een klacht over de wachttijd voor een tweede parkeervergunning. Een bewoner moest langer wachten dan verwacht en kreeg hierover slechts beperkte informatie. Daarnaast werd er melding gemaakt van parkeeroverlast, waarbij inwoners herhaaldelijk problemen ondervonden door foutgeparkeerde auto’s en een gebrek aan handhaving.

Een andere zaak ging over een waarschuwing die door de gemeente was uitgevaardigd. De indiener vond deze maatregel onterecht en wilde nadere uitleg, maar kreeg uiteindelijk alleen een algemene doorverwijzing. Ook de behandeling van een aanvraag voor ouderbegeleiding leidde tot frustratie, totdat de Nationale Ombudsman middels interventie hielp bij een oplossing.

Naast parkeer- en vergunningkwesties waren er klachten over gemeentelijke belastingen. Hier werd geen kwijtschelding toegekend, wat leidde tot vragen over de procedure en criteria. Daarnaast werd er een melding gedaan van discriminatie door wijkmedewerkers, waarbij de indiener zich ongelijk behandeld voelde.

Sommige zaken werden vroegtijdig stopgezet, zoals een klacht over fouten in een naheffing voor parkeren en bijbehorende aanmaningen. Ook een klacht over een paspoortaanvraag werd vroegtijdig beëindigd zonder verder onderzoek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *