Het stadsbestuur verzekert de senioren dat er op dit moment gesprekken zijn met het bedrijfsleven voor fondsen en voor subsidie. Verwacht wordt dat dit tot zodanige resultaten zal leiden dat de totale kosten inderdaad zullen dalen.
De verwachting is dat de landelijke intocht een enorme boost zal geven aan de naamsbekendheid van Maassluis. Het zet de eerste stad aan de Waterweg letterlijk en figuurlijk goed op de kaart. Maassluis komt als stad goed in beeld en voor een miljoenenpubliek. Het gaat om circa 2 miljoen kijkers tijdens de intocht, tienduizenden bezoekers en 6 miljoen kijkers die naar het Sinterklaas journaal kijken waar Maassluis meerdere keren in zal voorkomen. Daarmee past het naadloos in het city marketing beleid, waar de gemeenteraad onlangs unaniem mee akkoord gegaan is. Ervaringen van vorige organisatoren laten zien dat er na de intocht aanzienlijk meer bezoekers naar die steden zijn gekomen. Dit komt de Maassluise economie zeker ten goede.
Zie ook: Risicoscan intocht Maassluis.
Goed zo Maassluis. Ik als echte Maassluiser ben trots op dit beleid. Zwarte Piet blijf Zwarte Piet, voor eens en altijd.