SCHIEDAM- Rob Klaarwater, eigenaar van Jeneverie ‘t Spul op de Hoogstraat in Schiedam, begint het nieuwe jaar met kritiek op de manier waarop Schiedam wordt gepromoot. Klaarwater: ‘Ja, Schiedam is nu echt S’dam geworden: Ontkennen dat we aan de Schie liggen en ook nog dat we een moutwijn(jenever)stad zijn! Maar wat wil je met een gemeente en een VVV dat zichzelf een stukje van Rotterdam noemt: Distill-district, in plaats van Gin(ever) city. Als het dan toch Engels moet zijn.’
Wat Klaarwater nog omschrijft als ‘een VVV’, heet al enkele jaren het I-Punt van de Stichting Promotie Schiedam, dat gevestigd is in de Waag naast de Grote- of Sint Janskerk.
De stichting wil Schiedam ‘duurzaam profileren als een levendige woon- en werkstad in een decor van typerend cultureel erfgoed met innovatieve bedrijvigheid waarin eigentijdse vormen van kunst en cultuur centraal staan’, meldt het gemeentebestuur in de nota Stadsmarketing. ‘Om dit te bereiken zijn scherpe keuzes nodig.’
De Stichting Promotie Schiedam ontvangt een subsidie van 496.92 euro. De subsidie is opgebouwd uit 456.920 euro voor de stichting en 40.000 euro voor communicatiepakketten rond evenementen en activiteiten.
FACEBOOK IS VERANDERD!
Berichten van media en bedrijven worden minder snel op uw Facebooktijdlijn getoond, tenzij u de ‘als eerste weergeven’ optie instelt. Dan blijven de berichten ten alle tijden te zien.
Maar natuurlijk kunt u de site van Webradio Torpedo ook rechtstreeks bezoeken: www.waterweg-actueel.nl